2. april 2021

Riktig god påske.

                                 

Påsken 2021 blir nesten like stille som 2020, men i år har vi lov å reise til våres fritidssteder, om det er camping, hytter, eller landsted innen for Norges landegrense. Norge er ett flott land uansett hvor en befinner seg. Her blir det mye turer på ski og til fots. Nydelige temperaturer og solen skinner for det meste. 

Håndarbeid blir ikke glemt i disse dager heller, her strikkes det i sola og om kvelden. Deilig å bare senke skuldrene litt fra hverdagens stress.

Før påske måtte jeg sy meg en liten vårlig og koselig påskeløper. Den er laget i limegrønn og rosa, fargene kommer ikke skikkelig grem på bildet. Den ligger å lyser mot meg på bordet, og gir en vårlig følelse. Den sorte og lilla, har jeg laget i 3 varianter, blir aldri lei den fargekombinasjonen. 


Ullbuksa er strikket i str 2-4 år i ett godt og mykt ullgarn, som dessverre ikke finnes i butikkene lengre. Manglet litt blått garn, men erstattet med grått. Når påsken er over, blir den presset/dampen pent og erstatter båndet i magen med strikk. 


Nå er jeg straks ferdig med Lydia kofta til viking garn, den var drøy å strikke med tynt garn og små pinner. Ferdig i løpet av påsken håper jeg den blir :) 


Da er det bare å ønske dere en riktig god påske videre, husk smittevern, fjellvett regler og kjør pent for de som må ut å kjøre.





Ingen kommentarer: