6. november 2018

God kveld!

Nå er dagene kortere og kortere, og det er mer kos å sitte inne på kveldene med håndarbeid i flere varianter. Her er noe av det jeg har laget de siste ukene. Gleder meg masse til julemarkeder og andre markeder for å se hva andre har laget og forhåpentligvis få solgt noe av det jeg har laget. Det hvite dere ser på flere av produktene mine i ytterkant av stoffet er vannoppløselig stoff. Når det kommer i kontakt med vann, oppløses det og bare forsvinner i intet. Personlig liker jeg å vaske det meste jeg har laget før jeg selger eller gir bort. Da kan jeg være trygg på at det meste av fargepigmenter har forsvunnet og at stoff/garn ikke krymper. Det er mitt kvalitetsstempel på at jeg er fornøyd med det jeg har laget og trygg på at de ikke krymper mer enn første vask. Det produseres mye om dagen, og da sparer jeg opp litt før jeg tar det i vaskemaskinen. Grunnen er enkel for meg, men vet det er mange ikke tenker likt som meg på dette. Jeg har hund, så da renser jeg alltid vaskemaskinen på eget program først, og så vaskes det som selges eller gis bort. Samme bør de som røyker eller har katter/andre pelsdyr faktisk gjøre. Tenke på de med sterk allergi, det kan utgjøre så stor forskjell på den enkeltes allergiske reaksjoner.
Bilde 1 (øverst til venstre) Så har jeg brukt den største twisterlinjalen, bilde til høyre er brodert på broderimaskinen og er både spisebrikke, mugrugs, og glassbrikke. Samme er bilde nederst til venstre (kun forskjellige stoffer), bilde nederst til høyre er bokmerke med ca 13 000 sting. Bildet i midten, juletre har jeg brukt ett glansbilde og overført til stoff. Denne teknikken kalles rammelim og er kjempe morsom. På lysflammene, har jeg satt på "bling" og brukt glitterlim på noen av julekulene. Det blir så fint, og mye finere i virkeligheten.

Det kommer sikkert noen flere bilder og tips frem mot jul, men først skal jeg nyte noen dager i Sverige med å sy med hyggelige damer :) 

Ingen kommentarer: