19. oktober 2018

Bruk refleks!

Min oppfordring i disse tider er å bruke refleks. Ja, refleks redder liv! Det håper jeg vi alle er enige i. Selv syr jeg en del, strikker og er aktiv med min Brother ScanNcut maskin. Strikking med refleksgarn er en "selvfølge", har begynt å sy litt med refleksstoff, og HTV (vinyl til klær) som skjæres ut på min Brother ScanNcut. Har du noen tips til bruk av refleks i bekledning?

På denne luen har vi skåret ut ett motiv på Brother ScanNcut maskinen og strøket på med strykejern. Luen kan fint vaskes på minst 40 gr. uten at HTV blir ødelagt, og refleksen varer like lenge som hvilken som helst refleks. Husk alltid å ta en reflekstest, for å se at effekten er så bra at du blir sett. Gjør som jeg gjorde på bildet til høyre. Står i gangen med lyset avslått og tar bilde med blitz. Denne effekten er den du også blir sett med billys i mørket.
Refleksluen er strikket i akryl og ullgarn. Den skal være god og varm, og kan vaskes på 30 grader. Når du ser luen i dagslys, så ser du kun den fargen luen er strikket med.

Håper dere alle vil bli sett i mørket og da håper jeg budskapet mitt har nådd frem. BRUK REFLEKS!

Ingen kommentarer: