12. oktober 2018

Broderisymaskin!

Nok noen fine timer er tilbrakt ved broderisymaskinen. I dag, har jeg sydd 2 mugrugs i størrelse 8 x 10 inch til å ha sysakene eller kaffekoppen på. Motivet har jeg kjøpt på nett, og det består av nesten 30 000 sting pr bilde. Prøvde å lage en lys og en mørk modell, og må si det ble 2 vidt forskjellige produkter når jeg ble ferdig. Tror jeg liker den mørke best, motivene kommer bedre frem.
Det hvite "stoffet" dere ser i ramme er vannoppløselig stoff. Umiddelbar kontakt med vann forsvinner stoffet og det gjør at motivet får en pen søm i ytterkanten. Magic effekt he he.

Ett motiv tar ca 1,5 time å lage, så du må ikke ha dårlig tid. Stingsettingen på dette bildet i denne størrelsen var som tidligere skrevet ca 30 000 sting, og opprinnelig i 12 forskjellige farger. Noe jeg har redusert på det mørke bildet.




Tilslutt, må jeg få lov til å fortelle at vi har vært 2 damer på Ahus i dag og leverte ca 400 luer til kreftsyke som får cellegiftbehandling. Det ble levert på gyn.pol og kreftavdelingen. Utrolig givende oppgave å være kontaktperson, det består av å sy, strikke eller hekle mange luer. I tillegg til å snakke varmt om prosjektet "Kjærlighet og varme på veien", for så å hele tiden være på jakt etter flere produktive luehjelpere. Det er en takknemlig oppgave, når du ser hvor mange takknemlige pasienter og ansatte som setter pris på jobben som gjøres. I helgen, er vi noen damer som faktisk skal sitte å sy luer for vår/sommer leveringen. Det handler om å være ett hestehode foran hele tiden. Nå strikker jeg vinterluer for vinter 2019 og i sommer strikket jeg luer for sommer 2019. Lyst å bistå? Gå inn på facebookgruppen "kjærlighet og varme på veien", og finn ut hvor du kan levere inn luer i ditt nærområde. 
Ønsker dere alle en riktig så fin helg, med eller uten håndarbeid. 



Ingen kommentarer: