30. desember 2021

Romjul 2021



 Nå går vi straks over til 2022, og nytt år med nye muligheter står for døren.

Håndarbeid har vært litt opp og ned dette året, grunnen er rett og slett arbeid med og for pandemien vi står i. Håper 2022 blir ett enda mer kreativt år og at julemarked blir gjennomført uten smitterestriksjoner av omfattende art. Planene er mange og teknikkene jeg ønsker å lære meg står i kø. Skal ikke se bort fra at noe av teknikkene kan læres på kurs, og dermed føle inspirasjonen komme fra alle rundt seg. 

Her har jeg tatt noen bilder av det jeg har laget de siste uker før jul og som har vært en glede å gi bort. En pute med julemotiv er brodert på broderimaskinen og jeansen er fra en gammel olabukse. Julestrømper har jeg laget til nære og kjære med navn på og stoffet er ett klesstoff fra Stoff og Stil. Utrolig delikate med broderi på og en gave som varer i mange år. Kremmerhusene er laget av min avdøde pappa sine skjorter, de ble en veldig vellykket gave til pappa sin samboer, min søster og niese i tillegg til pappa sine søsken. En gave som kan minnes han vært år på juletreet og som kan vare i generasjoner. Jeg "digger" pynt som det er en tanke og mening bak. Ett juletre skal inneholde minner fra levd liv og tradisjoner før oss. Vi skal ikke sørge hver jul over de døde, men minnes..... 





Nå i romjulen strikker jeg en sommertopp til meg selv. 
Vi er da optimister, og venter på en ny lang og varm sommer?



Da er det på tide å ønske dere en riktig fin nyttårsfeiring i morgen og ønsker dere alle 
ett riktig godt nyttår




Ingen kommentarer: