26. mai 2018

Min hobby de siste uker






 Det begynner å bli noen uker siden jeg blogget om mine hobbyer nå. Faktisk langt over en måned, og det skyldes ikke at det ikke har blitt produsert noe. Har faktisk holdt på med så mye, at jeg ikke har hatt tid og tenkt over å holde bloggen oppdatert. Derfor presenterer jeg nå en mengde forskjellige ting, som er laget de siste 2 måneder. I tillegg strikkes ett par nye votter, som heter "kaldt som faen" og en genser. Genseren strikkes ovenfra og ned, noe jeg aldri har prøvd tidligere.




 
Konfirmasjonstiden er kommet, og kort til gutter syntes jeg alltid er en prøvelse. Mye lettere å lage til jenter, for mangles noe pynt på kortet, så fiffes det opp med noen perler eller bling. Pynting er ikke min sterke side, jeg heller nok litt mot det minimalistiske og rene linjene. Noe jeg faktisk syntes jeg fikk til på disse kortene til gutta. Det blå skjortekortet ble gitt bort i dag, og det var kjempe hyggelig å få så mye flotte tilbakemeldinger. Der det står gratulerer, la jeg en seddel bak. Så dette kortet egner seg for pengegaver.
 
Våren har kommet til Enebakk, og da har jeg snekret noen nye blomsterkasser og fått plantet litt. Bilder er sett på pinterest, og laget uten mål. Her har jeg kun laget etter eget ønske og størrelser.
 
Det er alltid morsomt å sy vesker. Læring, tips og triks er ofte noen ingredienser på oppskriftene. Elsker å lære nye teknikker, og prøve på egenhånd.

En stor veske er ferdig. Mønster heter "Olivia " og designer er Bente Malm . Skikkelig morsom å sy, tatt litt nå og da. Brått var den ferdig.

Klar for å begynne å skjære opp til en ny i andre farger om noen dager😉. Lært flere nyttige teknikker og mønster er lett å forstå. Første bilde er yttersiden. Inneholder 2 store lommer. Baksiden, har 1 stor lomme i tillegg til store og fine lommer inni veska.

.
 
En bag, ble til en veske og ett etui til rundpinner. Baggen ble ikke noe fin, og heller ikke grei størrelse. Da ble det en veske til for eksempel strikketøyet og etuiet er i samme stil.

Englevotter, strikket i fabel og på pinne nr 3. Morsomt mønster å strikke etter.
 
Strikkepinne etui for rundpinner går "aldri" av moten. Tror jeg har sydd ca 15 stk bare fra ca påsken og frem til midten av mai.

Disse har det blitt 5 par av i forskjellige farger og str. 







1 kommentar:

sall1234 sa...

Ja konfirmasjonstiden er i gang her også. Du har laget superfine kort, så flott å kunne lage selv. Jeg har bare kjøpekort iår dessverre. Nydelige vesker også og jeg ser du syr akkurat like rundpinne etui som jeg, de er helt uunnværlige. Ha en fin dag.