19. april 2016

Syr og strikker om hverandre!

Mellom slagene av dårlig, god dårlig og litt bedre form igjen, så bruker jeg mye tid på håndarbeid. For tiden er det søm og strikking. Strikker luer til kreftpasienter, og strikker Frigg kofta til meg selv. første kofta ever og blir ikke den siste. Så sjeldent jeg strikker eller syr noe til meg selv, så nå var det på tide.
Har sydd en kurvvesken i bursdagsgave og nå ett strikkepinneetui til 20 og 13 cm strikkepinner. Jeg valgte å lage lommer i fremkant for 13 cm. For at denne skal bli stabil å fin å bruke, så er tanken at en begynner med tynne pinner i ene enden og så motsatt på andre enden. (Kort fortalt så blir tykkelsen fordelt på begge ender)
Hun som ønsket seg denne i bursdagsgave, ville ha den i forskjellige brune farger. Applikerte på brun/turkise blomstrer. Brukt gitterapplikajon som søm over blomstrene. Denne kan du enten brette i 3 eller rulle. Alt etter smak og behag.



 

Pute sydd med gammel olabukse og gubbens gamle skjorte.
Paraplyen har jeg sydd sammen av strimler med lengste lengde på 4,5 " og bredde på 1,5 ", så har jeg brukt Accuquiltmaskin med dies av paraply. Benyttet Thermofix bak paraplyen og applikerte på bomullsstoff. Gammel olabukse ble brukt som ramme. Ble ganske så røff pute. Brukte som før skrevet skjorta til gubben bak, så lot jeg knappestolpen være åpning/lukningen på innleggsputen. Hadde ikke innleggspute som passet, så jeg tilpasset en gammel pute til å passe. Godt en har litt i skuffer og skap, som kan komme til sin rett igjen.
























Ingen kommentarer: