9. april 2016

Litt av det jeg har sydd den siste uka!



Noen uker er jeg veldig effektiv og andre ganger, ikke fult så mye. I tillegg til dette, har jeg også sydd en mobiltelefonholder, som sto i My Quilt for en stund siden.

Sydd ett strikkepinneetui for settpinner, på bestilling. Her har jeg brukt jeansstoff som jeg har kjøpt metervis av på Stoff og Stil. Blomstrene er applikert på og da har jeg brukt Thermofix istedenfor applikasjonsvliselin. Den er mye enklere å bruke. Kan tegne rett på Thermofixen med mønster under. Du slipper å måtte speilvende bokstaver/tall eller tegninger du ønsker å ha i en bestemt retning.  Har sydd med gitterapplikasjon utenpå, med flerfarget trå. Blir ganske så effektfullt og artig teknikk. Teknikken lærte jeg på ett kurs med designer AnnAKa på ett kurs i høst, og brukt det på flere av mine produkter allerede. Det går med en del tråd, og er tidkrevende.
Innvendig så har jeg laget rom, til hver str. av settpinnene.

Strikkepinneetui for rundpinner. Laget på samme bestilling og med samme teknikk som etui for strikkepinner/settpinner 20 cm og nedover. 


Handlenett laget av gamle jeansbukser, som jeg har samlet på bygda. Skal vi se; her har vi buksa til ......., ..........., og .......... he he. Gøy å samle på gamle bukser, og som kommer til sin rett igjen. Bare i en annen fasong og produkt enn det opprinnelige er tenkt som.
Handlenettet er stort, men ikke så bredt i bunnen. Her har jeg bare sydd med fri fantasi og ider som dukket opp underveis. Hvorfor skal alt være så perfekt eller likt som alle andres? Nei, vet du hva. Liker egen fantasi, ideer og gjennomføring, og så kan jeg bedømme produktet. Er ikke så mye jeg skulle ha endret på denne om jeg skulle sydd en tilsvarende. Lukkekanten har jeg valgt bevist skal være med striper og litt farger. Det spriter opp handlenettet litt.

Ingen kommentarer: