27. oktober 2015

Veien tilbake!

Etter en runde med alvorlig sykdom i høst, så er jeg nå på vei tilbake til normalen. Det vil si " å bare være en kronisk smertepasient", med de utfordringer som følger. Var så uheldig for 4,5 uke siden å få tilbake en sykdom som heter Rosen. Vaktlege feilbehandlet meg og sendte meg hjem fra legevakten isteden for å legge meg inn på sykehuset med en gang. Jeg er som sagt en kjent kronisk smertepasient med ett immunforsvar som ikke er til å skryte av. Det resulterte i at jeg ble kjempe dårlig under ett døgn etter jeg var på legevakten og det utviklet seg til blodforgiftning. Ble da lagt inn på sykehus med ambulanse. Var hjemme ca 1,5 uke, før jeg åkte inn på nytt med ett lite tilbakefall på sykdomtilfellet.

Det tar "alltid" så lang tid å komme seg etter en slik runde, for dette er ikke første gang..... Kjenner stresset begynner å komme i kroppen på alt som skal gjøres istand til julemarkeder. Får jo hele tiden ideer om nye ting som skal produseres, og nå er det bare 3,5 uke igjen til første marked. Ro ned sier alle, du har jo så mye å fra før og som du kan selge. NEI, svarer jeg. Grunnen er så enkelt at produkter til julemarkeder går ut på dato det også. En nisse er ikke en nisse lengre... Moten har inntruffet på denne fronten også. En strikket sokk, skal ha riktig farge, fasong, mønster, fletter og gud bedre meg... he he.

Første helgen etter jeg lå på sykehuset i første runde, måtte jeg en tur på campingvogna og en liten sykkeltur i skogen. Det var nydelig vær, ro i skogen og vannet lå som strøket underlag. Slike dager setter jeg pris på, og det å ha med god bok og en pepsimax brusboks, er toppen på å nyte.

Kommer til å legge ut en del bilder av julemarkedet etterhvert og en del av produktene jeg har laget. Det er lov å spørre om oppskrift, metoder osv, men det er ikke alt jeg vil dele på før over nyttår. Grunnen er enkel, jeg skal være ferdig med julemarkeder, julegaver osv. før jeg deler.

Ønsker dere alle en herlig tirsdag videre, her på Østlandet er solen fremme og høsten er på hell. Nydelig farger, løv som faller og fugler som reiser i flokk sørover

Ingen kommentarer: