4. mars 2015

Rammelim og handlenett

Så har vi kommet oss inn i mars mnd, og våren er på vei. Eller..... Blir nok litt mer kulde og snø før våren virkelig kommer. Uansett, så nyter jeg den tiden jeg orker å holde på med noe hobbyting og tang. I februar, var jeg deltaker på rammelimkurs, det er en teknikk som vi overfører bilder over på stoff eller annet materiale som vi ønsker. Her har jeg laget ett "svinebilde" og brukt gammel olabukse som ramme. Bak har jeg hengt på 2 "tapper" fra brusbokser. Det er kjempe kjekke å henge bilder opp i. Sydde de bare fast uten noe som helst mikk makk.

Så har jo denne avgiften kommet på plastikkposer fra 1. mars, så nå har jeg her også brukt noen gamle olabukser og litt nytt stoff og sydd meg et stort handlenett. Rutene er skjært ut på accuquiltmaskinen i 10 " x 10 " og 3 x 3 ruter. La inn ett tykk bunn med  litt stivhet, så den holder fasongen. Syntes stroppene ble litt korte, så her har jeg brukt litt av det blå stoffet og skjøtet litt mer olabukse. Denne skal henge på skulderen, og da er det ikke godt om skulderstroppene er for korte. (gnager mer)

Ingen kommentarer: