2. desember 2019

Advent

Advent er så koselig tid, med mye hygge og kos før julen setter inn. Det er så store forventninger hos små og store, men det er kun du som kan begrense mas og kjas. Selv planlegger jeg julen hele året, slik at november og desember blir koselig tid og ikke alt for dyr. Da har jeg noen kroner igjen til å kose meg selv litt ekstra i denne tiden. 


Så tenner vi et lys i kveld, vi tenner det for glede
Det står og skinner for seg selv og oss som er tilstede
Så tenner vi et lys i kveld, vi tenner det for glede

Barn og unge kan ønske seg dyre og flotte gaver, mens vi voksne kanskje kjøper ting etterhvert som behovene melder seg. Personlig hadde jeg blitt veldig glad for noen personlige og hjemmelaget ting. Det er det som er kjærlighet til den du ønsker å gi bort noe til. F.eks. små venninnegaver kan være pulsvarmere, hjemmestrikket ullsokker, strikket lue  eller sydd lue i jersey med en kul tekst. vanter, heklet duk/løper eller om du har symaskin og kan sy små gaver, lage noe spiselige gaver, syltetøy, hjemmelaget godt, potetgull i cellofan m.m. 

Mulig det blir flere tips etterhvert på julegaveforslag. Tar du en titt i bloggen min, så er jeg sikker på at du vil finne mange forslag på ting du kan lage selv i julegaver. Og, nei...... Det er ikke for seint å sette i gang med hjemmelaget gaver. 

Ønsker dere alle en herlig advent, sett deg ned og nyt tiden vi er i. Lag deg egen julekalender med en ting du ønsker å gjøre hver dag frem til jul. 

Ps. Ifjor hadde jeg julekalender for meg selv, med vasking hver dag..... Etter 2 dager var min første tanke... Nei, drit nå i denne forbasket julekalenderen og kos deg. Da ble det kos resten av tiden før jul. Noe vask ble det, men uten forventninger hos meg selv. 

1 kommentar:

sall1234 sa...

Herlige julegaver å lage selv, enig med deg i at å få hjemmelaget er veldig spesielt. Som alltid har jeg lagd en del i år også som blir under juletreet. Ha en fin adventstid.