30. desember 2018

Straks nytt år og nye muligheter!

Først og fremst ønsker jeg alle følgere og de som bare er innom å titter en riktig god romjul og ønsker dere en fantastisk dag siste dag i 2018 på mandag.

Julen har jeg feiret hos familie på Nordvestlandet og Lillehammer i romjulen. Må si det har kriblet litt i fingrene i julen, så det har blitt strikket 4 sokkepar i div. garn og størrelser.

Mellom flere juletradisjoner, håndarbeid, så har det også blitt litt aktiv ferie. 1 fjelltopp ble besøkt lillejulaften og 2 skiturer på Sjusjøen i tillegg til ett par småturer.

Det jeg ønsker å vise dere er, en veldig personlig julegave til min far. Her har jeg tatt bildene fra mine beste- og oldeforeldre og overført fra bilder til tekstil. Det er en kjempe artig teknikk, som jeg har skrevet om tidligere også. Her har det blitt laget en pute med min fars gamle skjorte bak. Knappestolpen i skjorta er blitt brukt bak på puta. Da slapp jeg å sette inn en glidelås osv. Gaven ble godt mottatt, og det finnes pr i dag bare en av denne puten. Har flere i familien som ønsker seg tilsvarende, og det skal jeg selvfølgelig lage. Det er ett MEN...… for at jeg skal lage flere, det er nemlig at da skal jeg ha en skjorte som mottaker eier og bruke den også som bakside til den nye eieren. 


Med dette ønsker jeg dere en riktig god nyttårsfeiring. 
Husk å ta godt vare på barna og dyra under feiringen.

Ingen kommentarer: