9. september 2018

Twister linjal

På en regntung dag som i dag, så har det vært koselig å sitte på hobbyrommet mitt å lekt med stoffer og linjaler. I dag har jeg lyst å vise dere hvordan twister linjal ser ut og hvordan den kan brukes.
Til denne størrelse på Twister har jeg skåret ut stoffbiter på 5 x 5 inch.



         






                   















Nå skal bildet få en ytterramme, før jeg renskjærer og quilter. Til slutt blir det lukkekant. Det finnes flere størrelser av Twister linjal. Her har jeg brukt den som heter Lil twister. Da skal du skjære ut 5 x 5 inch store biter og det blir en del rester når disse er skåret ut med linjalen. Alle rester tar jeg vare på og bruker til andre prosjekter. 



Fra restekassa fant jeg noe som var påbegynt, det vil si lapper som bare var sydd sammen. Da prøvde jeg meg på en gryteklut med twister linjalen. Her har jeg også prøvd meg på å quilte med en for meg ny quiltefot. Det er verken rett eller jevnt, men øvelse gjør mester. 



3 blokker med twister, ble til en løper. Her skal jeg fore, quilte og ren skjære før lukkekant syes på

Spørsmål til bruk av Twister? se gjerne på Youtube, der ligger det masse fine filmer og tips.

Ingen kommentarer: