28. februar 2016

Re-design

I går deltok jeg og 14 andre damer på ett kurs/inspirasjonsdag med re-desing. Dagen ble arrangert av quiltelaget jeg er medlem av. Vi hadde en kreativ og hyggelig dag i utrolig flott vår vær.
 Denne stoffbiten skal blir en pute. Stripene er sydd sammen på papir fra telefonkatalog. Stripene er skåret tilfeldig ut av forskjellige herreskjorter i alle typer mønster. Rammen er laget av ei bukse jeg har fått av ei hobbyvenninne, så nå lever den buksa videre i sin egen ny verden. Bakstykket skal jeg lage med knappestolpe og litt stoff i en passende farge.
Utrolig artig teknikk. Dette skal jeg prøve meg mer på.




Disse endene på skjorteermene, kaller jeg bare mansjetter. Disse er gull verdt. Så kjenner jeg noen som har gamle skjorter, så tar jeg mer enn gjerne imot. Utrolig hva en kan gjenskape av gamle klær, stoffer, og det vi ser på som "søppel". Eks. gamle håndklær, gardiner, sengetøy osv får nytt liv. Enten synlig eller som mellomstoff eller støtte for foret.

Jeg rakk også å lage en toalettmappe på kurset. Der brukte jeg skjortelomme med knapp som innerlomme. Mansjetter brukte jeg som "lokk" på toalettvesken for å skjule glidelåsen. Merkelapper på skjortene gjør seg veldig å sy på jeans stoffet på toalettmappen, for å "pynte" de opp litt. Ingenting behøves å kastes på en gammel og brukt skjorte.

Ingen kommentarer: